Wednesday, March 24, 2010

warga emas dibawa melawat TTI


SEBERANG TAKIR 20 MAC - Seramai 120 warga emas dalam DUN Seberang Takir daripada 22 cawangan telah dibawa melawat ke Taman Tamadun Islam (TTI)di Pulau Wan Man dengan menyusuri sungai menggunakan bot dari Jeti Penambang Seberang Takir.

Program Sepetang bersama warga emas tersebut adalah pertama kali dianjurkan oleh Yang Berhormat Haji Ahmad Razif Bin Abd Rahman, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Takir. Beliau yang baru pulang dari tugas rasmi Kerajaan Terengganu di Surabaya, Indonesia turut mengiringi peserta bersama pegawai Agensi Pembangunan Masyarakat DUN Seberang Takir.

Menurut Ahmad Razif, Program ini bertujuan memberi pendedahan kepada golongan Warga Emas yang sehingga kini tidak berpeluang ke TTI untuk mengunjunginya. Selain itu, program ini memberikan ruang kepada peserta melihat lebih dekat kehebatan yang ada di sini termasuklah bersolat Asar berjemaah diMasjid Kristal.

Seorang peserta, Che Ngah Abd Rahman, 75, merasa amat terharu dan tidak menduga YB Razif akan membawanya ke Taman Tamadun Islam ini. “ Mujur ada pihak yang sudi membawa ke sini. Jika mengharapkan kudrat yang ada, memang tidak sampai Mak Cik ke sini”, tambahnya lagi.

No comments:

Post a Comment

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...