Tuesday, June 15, 2010

Kelas Komputer Sempena Cuti Sekolah




Sempena cuti persekolahan penggal kedua 2010, Bestari.com telah menganjurkan kelas komputer kepada pelajar-pelajar sekolah menengah setiap petang di Pusat Bestari.com Seberang Takir.

Program yang mendapat sambutan yang baik dari pelajar-pelajar yang tinggal berdekatan dengan Pusat Bestari.com telah mendorong kelas diadakan beberapa siri.

Salahudin Noh, Guru Kelas Komputer, memaklumkan bahawa setiap sesi dihadkan kepada 10 orang pelajar sahaja kerana mengikut bilangan komputer. Ini akan memberikan keselesaan kepada para pelajar untuk mengendalikan komputer berkenaan. Proses pengajaran kelas tersebut dibantu oleh Pegawai Teknikalnya, Yusmadi Jusoh.

Pelajar yang menghadiri kursus selama 9 jam setiap siri akan dianugerahkan sijil penyertaan oleh pihak Unit Pengurusan Maklumat Negeri Terengganu ( UPMN ). Antara kursus-kursus yang ditawarkan adalah Microsoft Office - Words, Excell, Power Point dan Front Page.

Pihak Bestari.com juga turut menganjurkan Kursus Asas Penyelenggaraan Komputer, Pelayaran Internet dan Blog kepada Warga Emas, Dewasa, Lepasan SPM dan Pelajar Menengah serta Rendah.

KUALA NERUS HARI INI


No comments:

Post a Comment

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...