Saturday, November 12, 2011

Program Wacana Ilmu-Bicara Sejarah - "Suatu Retorik Atau Realiti?" dan Wacana Hudud-"Apa Masalahnya".


KUALA NERUS HARI INI

10 November 2011 Program Wacana Ilmu telah dianjurkan oleh Terengganu Intergrity and Strategic Studies Institute(TISSI) bertempat di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Terengganu, Gong Badak, Kuala Terengganu.



Program selama 5 jam bermula dari 8.30 pagi hingga 1.30 petang ini telah dirasmikan YB Ahmad Razif Bin Abd Rahman, Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi Sains Dan Teknologi Dan Sumber Manusia.



Panel yang terdiri daripada Yang
Bhg. Datin paduka Datuk Prof. Dr. Hajjah Ramlah Adam (UiTM), YBhg. Tan Sri Abdul Rahim Mohd. Noor (Mantan KPN), YBhg. Encik Mohamad Isa Abd. Ralip (Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia) dan YBhg. Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya (Pengerusi Sekretariat Ulama Muda Malaysia) telah membahaskan dua tajuk penting iaitu Bicara Sejarah - "Suatu Retorik Atau Realiti?" dan Wacana Hudud-"Apa Masalahnya".





Seramai lebih kurang 2500 orang telah menghadiri program ini yang terdiri pegawai-pegawai kerajaan, guru-guru dan pelajar sekolah, Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu(APMT) dan lain-lain.




No comments:

Post a Comment

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...