Monday, February 28, 2011

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL APMT BERSAMA JAWATANKUASA SURAU PAKR BUKIT TUNGGAL







BUKIT TUNGGAL : 25 Februari 2011Majlis Sambutan Maulidur Rasul APMT bersama Jawatankuasa Surau PAKR Bukit Tunggal telah diadakan bertempat di Surau PAKR Bukit Tunggal. Majlis tersebut bermula jam 7.30 malam dan telah dihadiri oleh Pegawai APMT Parlimen Kuala Nerus, iaitu Encik Afillah Bin Mohd. Turut hadir ialah Ketua Penyelia APMT DUN Bukit Tunggal iaitu Cik Rahayu bt Che Ayob dan kakitangan APMT yang lain.


Maulidur Rasul pada tahun ini disambut dengan penuh meriah dan kesyukuran kerana mendapat sambutan daripada jawatankuasa Surau PAKR dan juga daripada penduduk sekitar PAKR Bukit Tunggal terutamanya di kalangan ibu bapa. Majlis dimulakan dengan ucapan ceramah yang disampaikan oleh YBhg Ustaz Wan Fajrulhisham bin Wan Abdullah. Dalam ucapannya, beliau telah menyatakan bahawa pentingnya semangat ukhuwah di kalangan orang islam pada masa kini. Selain itu, beliau juga menyatakan bahawa, umat islam masa kini perlu bersatu-padu untuk memastikan keharmonian masyarakat dan negara.



Majlis tersebut turut disertai dengan majlis cukul jambul anak-anak penduduk PAKR. Seramai lebih kurang 4 orang bayi mencukur jambul pada majlis tersebut. Majlis cukur jambul turut disertai dengan alunan selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w.



KUALA NERUS HARI INI

No comments:

Post a Comment

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...