Thursday, February 17, 2011

Kejohanan Olahraga Sekolah Kebangsaan Bukit Tunggal kali ke-23




BUKIT TUNGGAL - 16 FEB 2011- Kejohanan Olahraga Sekolah Kebangsaan Bukit Tunggal kali ke-23 yang diadakan bertempat di padang sekolah tersebut telah dirasmikan oleh YBhg Tuan Haji Ismail Bin Nik, iaitu Pegawai Pembangunan DUN Bukit Tunggal dan juga merangkap Yang Dipertua PIBG SK Bukit Tunggal. Majlis yang bermula jam 2.30 petang itu, dimulai dengan perbarisan kontinjen pasukan-pasukan rumah sukan dan juga unit-unit beruniform sekolah.

Seterusnya, ucapan perasmian majlis tersebut telah disampaikan oleh Tuan Haji Ismail Bin Nik. Dalam ucapan perasmian tersebut, beliau telah mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak sekolah kerana menjemput beliau ke sukan tahunan sekolah. Beliau juga mengucapkan berbanyak terima kasih kepada guru besar kerana kejohanan olahraga sukan sekolah pada tahun ini adalah yang terakhir buat Encik Mohd Zaidi bin Yaakub.

Antara acara-acara sukan yang telah dipertandingkan adalah 80 M Akhir Berpagar lelaki dan perempuan tahun 6, 100 M Akhir Lelaki dan Perempuan tahun 4,5 dan 6 serta 4x200 M Akhir lelaki dan perempuan tahun 4,5 dan 6. Bagi acara sukaneka tahap I lelaki dan perempuan pula, acara-acara yang telah dipertandingkan adalah seperti tiup belon, 80 M lari berganti-ganti lelaki dan perempuan, isi air dalam botol, tutup mata tangkap bola serta kayu dan bola hoki.

Majlis kejohanan sukan tersebut telah berakhir kira-kira jam 5.30 petang. Majlis penyampaian hadiah bagi kategori perbarisan rumah sukan, perbarisan unit beruniform dan hiasan rumah sukan telah disampaikan oleh YBhg Tuan Haji Ismail Bin Nik dan diiringi oleh Guru Besar iaitu Encik Mohd Zaidi bin Yaakub.



KUALA NERUS HARI INI

1 comment:

  1. Apa kata UMNO Cawangan/Bahagian tuan anjur ceramah bertajuk KETUANAN MELAYU MENGIKUT ULAMA NUSANTARA. Dalam tajuk ini, kita akan faham bahawa UMNO tanpa sedar telah melaksanakan segala nasihat ulama-ulama besar Melayu dahulu kala. Maka sebab itulah Allah SWT pelihara UMNO hingga kekal relevan ke hari ini berbanding PAS. Kita juga akan faham bahawa perjuangan melalui bangsa adalah sunnah Rasulullah SAW dan memahami kesesatan aqidah Nik Aziz dari sudut ilmu yang dibahaskan dalam kitab-kitab Ahlu Sunnah Wal Jamaah. Sila layari nota asal ceramah (sebelum dipinda ke tajuk di atas)
    http://www.docstoc.com/docs/55052418/Bangsa-Melayu-Mengikut-Ulama-Ahlu-Sunnah-Wal-Jamaah

    Mohd Fadhil bin Musbah al-Marwa ialah seorang guru pondok berumur 42 tahun yang berasal dari Sungai Merab, Kajang. Datuk mertua beliau ialah Tuan Haji Hamid Kajang, pengasas Maa’had Hamidiah Kajang. Beliau adalah bekas pelajar Maktab Sains Sultan Ahmad Shah (1982-1986) yang memilih jurusan pengajian bersanad di Pondok Tunjuniah, Kota Bahru; Pondok Pasir Tumbuh, Kubang Kerian dan Pondok Kerandang, Besut. Pernah bertugas sebagai guru JAIS dan KEMAS. Beliau tidak mengenakan sebarang bayaran tinggi, memadailah disediakan saguhati yang mengambil kira duit tol, duit petrol dan duit makan. Beliau boleh dihubungi melalui anak muridnya, Ustaz Mohd Saiful A. Karim di talian 013-365 5715 atau 019-366 9741.

    ReplyDelete

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...