Sunday, April 11, 2010



SEBERANG TAKIR - 7 April, 6 keluarga golongan PPRT dari Kampung Baru menerima kunci rumah masing-masing dan 12 pemohon tanah kerajaan telah melakukan pengundian tanah lot yang disempurnakan oleh YB Haji Ahmad Razif Abd Rahman.

Menurut Ahmad Razif, rumah dan tanah ini adalah satu langkah pihak kerajaan membantu rakyat susah yang selama ini tidak mempunyai hartanah dan menumpang di tanah orang. Usaha ini juga membuktikan bahawa rakyat sentiasa dicakna oleh pihak kerajaan dan berharap agar penganugerahan ini membantu rakyat hidup lebih selesa daripada sebelumnya. Semua peserta yang terlibat diingatkan supaya tidak menjualkan anugerah yang diterima kepada pihak lain.

Kechik Yunus,82, berkata, beliau sekeluarga amat bersyukur dan berterima kasih kepada kerajaan Terengganu kerana menganugerahkan rumah tersebut setelah berpuluh tahun menumpang di tanah milik orang.

Sementara itu, tuan tanah yang ditumpangi oleh beberapa keluarga susah berkenaan menarik nafas lega kerana selepas ini beliau akan dapat menguruskan hartanah miliknya dengan lebih bebas.




KUALA NERUS HARI INI

No comments:

Post a Comment

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...