Friday, December 10, 2010

SILAT SENI WARISAN BANGSA





BATU ENAM- 7 DIS 2010 - Majlis Perasmian Gelanggang Silat anjuran Persatuan Seni Silat Gerak Keramat ( PSSGK ) telah diadakan bertempat di Kampung Batu Enam berdekatan pasar Pekan Batu Enam baru-baru ini.

Pegawai Pembangunan DUN Bukit Tunggal, Y. Bhg Tuan Haji Ismail bin Nik selamat tiba di lokasi pada jam 11 pagi. Turut hadir Datuk Seri Paduka Ayahanda Jaafar ( Presiden Pewaris Malaysia merangkap Presiden PSSGK Malaysia ), Datuk Paduka Ayahanda Ariffin bin Abu Bakar ( Presiden Epanco Malaysia ), En Arman ( Ketua Wira Perkasa), Ayahanda Ibrahim ( Pewaris Kawasan Kuala Nerus ), Pengerusi-pengerusi JKKK, Ketua cawangan dan APMT.

Pegawai Pembangunan DUN mengucapkan ribuan terima kasih kepada kepimpinan PEWARIS kerana sudi menjemput beliau untuk merasmikan gelanggang silat. Beliau juga mengingatkan orang melayu perlu bangkit bagi mempertahankan hak org melayu dan bersatu dalam menangkis dakwah pihak zionis dan individu-individu yg cuba memecahbelahkan orang melayu dan memganggu hak keistimewaan org melayu.

Beliau juga mengingatkan pertubuhan-pertubuhan NGO perlu memainkan peranan penting agar memberi sokongan yang jitu kepada kerajaan yang memerintah dalam usaha mempertahankan hak keistimewaan orang melayu daripada diganggugugat oleh pihak-pihak yang berniat tidak baik.Tuan Haji Ismail juga mengalu-alukan segala bentuk sokongan, pendapat dan bantuan dari NGO-NGO. Tuan Haji Ismail juga meluluskan bantuan pengurus kepada persatuan ini sebanyak RM1000.00.

KUALA NERUS HARI INI

No comments:

Post a Comment

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...