Tuesday, December 7, 2010

KECAKNAAN ALAM SEKITAR PERLU DIUTAMAKAN




BATU ENAM, 3 DISEMBER - Program Rakan Alam Sekitar dan Demonstrasi Pembuatan Baja Compos anjuran Parlimen Kuala Nerus bersama Jabatan Alam Sekitar diadakan di Pekan Batu Enam.

Turut hadir Tuan Haji Ismail Bin Nik Pegawai Pembangunan DUN Bukit Tunggal Tuan Haji Apli bin Yusof Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kuala Nerus , Ahli Jawatankuasa UMNO BahagianKuala Nerus, Pengerusi- pengerusi JKKK, Ketua Cawangan, Pemuda, Puteri dan Wanita dan penduduk setempat seramai 200 orang. Sebanyak 100 bungkusan cenderahati diberikan kepada 100 orang tetamu yang terawal datang ke program ini.

Sementara menunggu ketibaan Ahli parlimen, tetamu yang hadir diberi pendedahan cara pembuatan baja kompos.

Majlis perasmian selamat disempurnakan oleh Ahli Parlimen Kuala Neru

s, Y.B Dato' Haji Mohd Nasir bin Tan Sri Ibrahim Fikri pada jam 11.30 pagi.

Ahli Parlimen Kuala Nerus mengucapkan jutaan terima kasih kepada agensi-agensi yang terbabit dalam menjayakan program ini .Beliau juga mengingatkan orang ramai agar mengambil maafaat dan ilmu yang didedahkan oleh pakar pembuatan baja dan mengaplikasikan ilmu tersebut di rumah masing-masing. Program kitar semula ini banyak memberi maafaat kepada masyarakat sekeliling.

Beliau juga mengingatkan pertubuhan-pertubuhan NGO juga perlu memainkan peranan penting agar memberi sokongan yg jitu kepada kerajaan yg memerintah dalam usaha kerajaan memjaga alam sekitar daripada tercemar.

Majlis berakhir pada jam 12.00 tengah hari dan tetamu yang hadir menikmati jamuan bersama pemimpin.


KUALA NERUS HARI INI

No comments:

Post a Comment

Majlis Kesyukuran & Solat Hajat di Masjid Seberang Takir

KUALA NERUS HARI INI 23.05.14 : Majlis Kesyukuran dan Solat Hajat di Masjid Seberang Takir..Solat Maghrib, Solat Hajat, Bacaan Surah Yasi...